Immersive Content
Marnix van Gisbergen | Breda University of Applied Sciences
Een echte virtual reality-ervaring
Omdat mediabudgetten niet op één lijn liggen met de opkomst van nieuwe digitale media, zoals Virtual en Augmented Reality, is het voor organisaties belangrijk, maar ook moeilijk om de juiste strategische keuzes te maken om de doelgroep te bereiken en te betrekken. Marnix van Gisbergen lector Digital Media Concepts aan de Breda University of Applied Sciences helpt organisaties bij het creëren en testen van nieuwe immersieve mediastrategieën en content (VR, AR, MR).
Op DRIVE 2022 besprak hij wat we tot nu toe hebben geleerd over de toegevoegde waarde van VR/AR/MR ten opzichte van traditionele media. Om uit te leggen wanneer je wel of niet moet kiezen voor immersieve media om je publiek te bereiken en te betrekken, legde Marnix het VR-adoptiemodel en het zogenaamde Vijf-P-Model - Presence, Proximity, Perspective, Point of View, Participatie en Place – uit aan de hand van een van zijn recente onderzoeken.
Marnix van Gisbergen is sinds 2015 lector Digital Media Concepts aan Academy for Digital Entertainment, een onderdeel van Breda University of Applied Sciences. Marnix studeerde (Ms 1998), werkte als docent/onderzoeker (1998-2006) en promoveerde in de Communicatiewetenschappen aan de Radboud Universiteit Nijmegen (2006). Hij was onderzoeksdirecteur en onderzoeksadviseur van DVJ Insights (2003-2014) en van jongerenbedrijf YoungVotes (2005-2012).