ClickNL Logo ClickNL Payoff
  • Ondersteuning
    • Alle ondersteuning
    • Subsidieregelingen
    • PPS-toeslag
    • Advies & samenwerking
    • Internationaal
    • O&T Regeling
    Ondersteuning banner afbeelding / Nov. 2022
  • Inspiratie
    • Alle inspiratie
    • Projectvoorbeelden
    • Nieuws
    • Events
    Event
  • WIE ZIJN WIJ
    • Over CLICKNL
    • Onze programma's
    • Onze projecten
    • Onze partners
    • In de media
    • Vacatures
    Wie zijn wij
  • Verdieping
    • Creatieve industrie
    • Topsectorenbeleid
    • Onze agenda Ontwerpkracht
    • KEMs
    Verdieping
  • en

De Creatieve Industrie

Of het nu gaat om het klimaat, de landbouw, de zorg, onze veiligheid, mobiliteit of energievoorziening; we staan aan de vooravond van grote transities. Het zijn maatschappelijke opgaven, met een menselijke kant.

De creatieve industrie is daarom hard nodig. Niet alleen om met slimme, passende en originele producten en diensten te komen die mensen verleiden of in beweging brengen, maar ook door een wereld te scheppen waarin die innovaties een voedingsbodem vinden, een cultureel en maatschappelijk klimaat van veranderingsbereidheid.

  • Karakter en kennisbasis

    Creatieve professionals en bedrijven in de creatieve industrie ontwikkelen interventies. Dat doen ze onder andere in de vorm van producten, diensten, media en inrichting van de leefomgeving in zowel fysieke als virtuele oplossingen en strategieën.

    De sector is dynamisch en divers. Van kleine eenpitters tot grote bedrijven uit de architectuur- en media-wereld.

    Lees meer >

    Lees meer
  • garage2020 peace

    Case: Reframing Youth Care

    Lees meer
  • iStock energy energie zonnepanelen stad city

    Case: Green Deal Smart Energy Cities

    Lees meer
  • Meerwaarde door Ontwerpen

    De samenleving is het speelveld van de creatieve professional.

    De creatieve industrie kijkt met een onderzoekende en ontwerpende blik naar de vraagstukken en creëert waarde voor mensen. Maar haar producten, diensten, businessmodellen en meer, kan ze zorgen dat mensen anders gaan denken en ervaren, hun waarden bijstellen en zich anders gaan gedragen.

    Lees meer >

    Lees meer
  • Kennis in de Creatieve Industrie

    Om haar werk te doen, maakt de sector gebruik van kennis en methoden. Ze heeft een aanpak waarin experimenteren centraal staat. Daarmee kan de creatieve industrie innovaties ontwikkelen die het proces van de maatschappelijke veranderingen en opschaling vorm kunnen geven.

    De kennisbasis van de creatieve professional zit vol instrumenten om interventies te realiseren: sleutelmethodologieën. Daarnaast is het wetenschappelijk achterveld van de creatieve industrie net zo breed als de sector zelf, en worden verschillende soorten onderzoek toegepast.

    Lees meer over kennis in de creatieve industrie >

    Lees meer
  • Transparant Charging Station 2

    Case: Transparant Charging Station

    Lees meer
  • Kennisontwikkeling

    De creatieve industrie versterkt het innovatieve vermogen van Nederland, zowel vanuit het bedrijfsleven als vanuit de wetenschap. Om dat – ook in de toekomst – te kunnen, is een stevige kennisbasis nodig die continu wordt doorontwikkeld.

    Daarom is het noodzakelijk dat er wordt geïnvesteerd in het versterken van de kennisbasis.

    Lees meer over kennisontwikkeling >

    Lees meer
  • iStock gezondheid health dokter patient

    Case: CardioLab

    Lees meer
  • Transparant Charging Station 2

    Case: Transparant Charging Station >

    Lees meer
  • Missiethema's

    Veiligheid, Gezondheid & Zorg, Energietransitie & Duurzaamheid en Landbouw, voedsel & Water: we staan aan de vooravond van grote transities. En die transities hebben de creatieve industrie hard nodig. Niet alleen om met slimme, passende en originele producten en diensten te komen die mensen verleiden of in beweging brengen, maar ook door een wereld te scheppen waarin die innovaties een voedingsbodem vinden, een cultureel en maatschappelijk klimaat van veranderingsbereidheid.

    Lees meer over de missies voor de komende jaren >

    Lees meer
  • Ga naar de Kennis- en Innovatieagenda >

    Lees meer
  • Benieuwd naar voorbeelden en cases? >

    Lees meer
  • CLICKNL richt zich op het veerkrachtig maken van de sector >

    Lees meer
  • Contact

    CLICKNL

    +31(0) 40 820 03 65

    KVK 5593 7446

    info@clicknl.nl

    www.clicknl.nl

  • Volg ons

    Privacystatement
  • Nieuwsbrief

    Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen, evenementen en andere wetenswaardigheden in de creatieve industrie?

    Meld je aan

    NL Nieuwsbrief
    EN Nieuwsbrief

Snel naar

  • KIA
  • Roadmap
  • CLICKNL 60"
  • KIEM
  • Research