NIEUWS

Immersive Content, de film

Van werken tot shoppen, gamen en socializen: immersieve content dompelt gebruikers onder in levensechte ervaringen. En de vraag hiernaar neemt toe. Als Nederlandse creatieve industrie zijn we sterk in het ontwikkelen van deze content.

Er liggen veel nieuwe kansen voor het grijpen. Of het nu gaat over training en opleiding in de zorg, ontwerp van en participatie binnen de gebouwde omgeving of support voor veiligheidsprofessionals: steeds meer sectoren zien de toegevoegde waarde van immersieve content. Tegelijkertijd zijn er grote uitdagingen: een gebrek aan mensen, faciliteiten en bewijslast staat opschaling in de weg, terwijl publieke waarden onder druk staan van de Big Tech die wordt ingezet voor immersieve ervaringen.

Door krachten te bundelen kunnen we uitdagingen gezamenlijk te lijf gaan zodat we ook gezamenlijk kunnen profiteren van grote kansen die zich aandienen. Daarom verkent CLICKNL de mogelijkheden voor een programma om de ontwikkeling en toepassing van immersive content te versterken. Zij doet dit samen met bedrijven en organisaties die actief zijn op het gebied van VR/AR, media, gaming en entertainment en coalities van partijen uit diverse regio’s.

Immersive content moet je natuurlijk beleven! Daarom hebben we samen met Media Perspectives een film gemaakt waarin zowel de mogelijkheden, als de uitdagingen van immersive content een gezicht krijgen. Bekijk de video hieronder.

Tags: