EURIB wil met de opleiding ‘Master of Design Management’ managers in de vakgebieden brand, design en reputation management over de grenzen van hun eigen discipline laten kijken om tot nieuwe inzichten te komen.
De totale cursusduur van de opleiding bedraagt twee jaar. Kandidaten kunnen op vier verschillende momenten instromen (module M1, M2, M3 of M4) en men kan ook losse modules volgen. Motivatie
Waar sta jij in je vakgebied? Weet jouw organisatie goed vorm te geven aan haar merk-, design- en reputatiebeleid? En wat is eigenlijk de rol die jij daarin speelt? Veel organisaties worstelen met hun merk-, design- en reputatiebeleid. In lang niet alle bedrijven hebben deze disciplines de positie en het niveau die ze verdienen. En als vakgedreven expert heb je wellicht het gevoel dat je te weinig grip op bedrijfskundige vraagstukken hebt, om brand, design en reputation management in je organisatie naar een hoger niveau te tillen. Bij veel bedrijven ligt de primaire focus op het product of de voortgebrachte dienst. De top van de organisatie kent daardoor lang niet altijd de voordelen van een uitgekiend merkbeleid, een goede designstrategie en een proactief ingezet reputatiebeleid. Terwijl veel onderzoeken laten zien dat bedrijven, die daar wel op inzetten, het significant beter doen. In het EURIB Masterprogramma merkt EURIB dat hun studenten er enorm bij gebaat zijn om tools en inzichten aangereikt te krijgen, waarmee ze hun vak in de organisatie naar een hoger niveau kunnen tillen. Door bijvoorbeeld het belang van merk-, design- en reputatiebeleid op het netvlies van de CEO te krijgen. Hun primaire doel is je op een hoogwaardig niveau klaar te stomen voor een nieuwe uitdaging. Daarbij schuwen ze niet gevestigde denkbeelden in twijfel te trekken. Uiteindelijk gaat het er om te excelleren in, én met je eigen vakgebied! Take the lead! Onder het motto Take the lead! roept EURIB brand, design en reputation managers op in hun organisatie het heft in eigen hand te nemen. In het EURIB Masterprogramma reiken ze je ideeën en tools aan om je vak met strategisch management te linken. Maar je leert ook hoe je brand, design en reputation management met elkaar kunt verbinden. En last, but not least: ze helpen je graag met één of meerdere publicaties zichtbaarder in het vakgebied te worden.
Durf jij het aan om een brand, design of reputation leader te worden? Klik hier voor alle overige informatie over de programmaopbouw, docenten, deelnemers, titels en kosten of om je direct aan te melden. De drie voordelen van het EURIB Masterprogramma zijn:

  • Take the lead! Je leert hoe je in je organisatie de leiding kunt nemen om het merk-, design en reputatiebeleid naar een hoger niveau te tillen.
  • In-house advies. Met het uitwerken van opdrachten en je thesis voer je een in-house advies voor je werkgever uit.
  • Word zichtbaar. EURIB helpt je een publicatie (boek of artikel) van je thesis te maken.
Bronnen: EURIB, BNO

Tags: