Wat is jouw innovatiestrategie?
Dat innovatie van cruciaal belang is om de toekomst van je organisatie zeker te stellen, weet elke manager. Maar inzicht in de innovatiekracht van een organisatie ontbreekt vaak. Welke factoren bepalen of een organisatie flexibel en adaptief is, en daarmee future-proof? De Creative Equity scan die VanBerlo samen met TIAS School for Business and Society en de TU Eindhoven ontwikkelde, geeft zeer gedetailleerd inzicht in deze factoren en zorgt dat managers grip kunnen krijgen op de innovatie performance van hun organisatie.
DMN duikt bij en met VanBerlo op donderdag 14 maart in dit relevante en boeiende onderwerp, met ook een bijdrage vanuit TIAS. Aspecten die aan bod komen zijn (o.m): wat zijn de grote organisatie-uitdagingen in deze tijd? Hoe werkt zo’n Creative Equity scan, wanneer zet je die in en met welk effect? Wat is de relatie met bijvoorbeeld design thinking? En vooral: wat kun je ermee vanuit het managen van design en innovatie?
De betekenis van deze scanmethode wordt belicht vanuit de designpraktijk, het bedrijfsleven en onderwijs/research.
Programma
Vanaf 17.30: Inloop met hapjesbuffet
Vanaf 18.30: Inhoudelijk programma
- Welkom door DMN plus introductie VanBerlo en TIAS (Boudewijn Soetens, Petra Mouthaan, Pieter Aarts)
- Interactieve verkenning (m.b.v. Mentimeter/Kahoot) van de innovatie-uitdagingen van publiek, discussie
- Professor Toni Sfirtsis (TIAS) over verandering en de vertaling naar een innovatiestrategie
- Boudewijn Soetens (VanBerlo) over Creative Equity als model om innovatiekracht te meten en als design agency toe te passen voor opdrachtgevers
Discussie + Q&A
Daarna: netwerkborrel
Einde: uiterlijk 22.00 uur
Kaartjes voor deze avond kun je vinden via Eventbrite.