Immersive Content | Next Steps

Van werken tot shoppen, gamen en socializen: immersieve content dompelt gebruikers onder in levensechte ervaringen. En de vraag hiernaar neemt toe. Als Nederlandse creatieve industrie zijn we sterk in het ontwikkelen van deze content.

Er liggen veel nieuwe kansen voor het grijpen. Of het nu gaat over training en opleiding in de zorg, ontwerp van en participatie binnen de gebouwde omgeving of support voor veiligheidsprofessionals: steeds meer sectoren zien de toegevoegde waarde van immersieve content. Tegelijkertijd zijn er grote uitdagingen: een gebrek aan mensen, faciliteiten en bewijslast staat opschaling in de weg, terwijl publieke waarden onder druk staan van de Big Tech die wordt ingezet voor immersieve ervaringen.

Door de krachten te bundelen kunnen we de uitdagingen gezamenlijk te lijf gaan zodat we ook gezamenlijk kunnen profiteren van de grote kansen die zich aandienen. Daarom verkent CLICKNL de mogelijkheden voor een programma om de ontwikkeling en toepassing van immersive content te versterken. Zij doet dit samen met bedrijven en organisaties die actief zijn op het gebied van VR/AR, media, gaming en entertainment en coalities van partijen uit diverse regio’s.

Tijdens dit event praten we je bij: welke stappen zijn gezet? Welke kansen liggen er? Wat is er nog nodig, ook aan investeringen uit de sector, om dat te realiseren? Kortom: wat zijn de Next Steps?

Programma
14.00 Waar staan we?
Met Bart Ahsmann (directeur CLICKNL) en Jan Wester (kwartiermaker Immersive Content)

14.20 Kansen voor de sector
Met Mir Wermuth (directeur HKU Media)
Met Sarah van der Land (Senior Digital Innovation Strategist bij NPO)
Met Rufus Baas (Metaverse of Living Labs)

Praktische informatie
Immersive Content | Next Steps vindt plaats tijdens de Dutch Media Days en is gratis bij te wonen. Voor dit event kun je een keuze maken tussen een ticket voor de fysieke bijeenkomst in Beeld & Geluid Hilversum, of een ticket waarmee je de link naar de livestream ontvangt.

Een dag voor het event ontvang je informatie over de locatie (in Beeld & Geluid, Hilversum) en aanvangstijd, óf de link naar de livestream per mail. Aanmelden kan hier. Let op; Media Perspectives draagt zorg voor de registratie van de tickets, via Eventbrite.

Kom je naar Hilversum? De bijeenkomst duurt van 14.00 – 14.45 uur. We willen je verzoeken om 13.45 uur aanwezig te zijn; om 14.00 zijn de deuren dicht in verband met de opnames. Voor en ná ons programma zijn er andere events, die mogelijk ook interessant voor je zijn!

Heb jij een vraag voor één van de sprekers? Er is een chatfunctie tijdens de livestream voor zowel de online als offline kijkers, dus je kunt live je vraag stellen!

Meer weten over het programma wat we ontwikkelen rondom Immersive Content? Bekijk deze pagina.

Tags: