De Game Developers Conference (GDC) in San Francisco is het langst lopende en grootste game-event voor professionals uit de games industrie ter wereld. Naast de jaarlijkse (hoofd)editie in San Francisco, kent de conferentie ook een editie in Europa en China.  GDC trekt jaarlijks meer dan 26000 professionele bezoekers en is het belangrijkste evenement voor programmeurs, artists, game-designers, producenten, audio-professionals, salesmanagers en anderen professioneel betrokken bij de games industrie. Het programma is opgebouwd uit panels, lezingen, rondetafeldiscussies en tutorials begeleid.
Stimuleringsfonds Creative Industrie ondersteunt 10 Nederlandse ontwikkelaars Vanuit een open call in september 2015 zijn tien Nederlandse independent game ontwikkelaars geselecteerd om hun games te tonen op GDC:

Tivaru - Kabounce Sparpweed - Chalo Chalo Tom van den Boogaart - Palooka Studio LAPP - Rups Prrrpl - Should Shoot Aran Koning & We Are Muesli - SIHEYU4N Weird Beard - Tricky Towers Turtleneck Studios - Rite of Ilk Napalmtree Studios - Tied Together Pillo Games - Pillo controller
Daarnaast ondersteunt het Stimuleringsfonds een Local Multiplayer event en Dutch Showcase tijdens de belangrijke beurs. Lees er meer over op de website van het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie. Independent Games Festival, Indie Summit en Game Developers Choice Awards Naast het conferentieprogramma zijn ook het Independent Games Festival, de Game Developers Choice Awards en de Indie Summit ondergebracht bij GDC. De gehonoreerde projecten uit de Open Oproep van het Stimuleringsfonds zullen naast de mogelijkheid hun game te tonen ook een toegangsticket voor de Indie Summit vergoed krijgen. Ga voor meer informatie en gedetailleerde programma-info naar de GDC website

Tags: