De German Design Award is een internationaal erkende prijs van de Duitse Raad voor Vormgeving (German Design Council). Het doel van de prijs is om ontwerptrends te ontdekken, presenteren en onderscheiden. De vakkundige jury stelt hoge eisen aan de deelnemers die kans op een prijs willen maken. Door het unieke benoemingsproces worden enkel producten en diensten uit het communicatie ontwerp, die door hun bewezen kwaliteit overtuigen, uitgenodigd voor deelname. De betreffende scouts zijn daarom continu op zoek naar de beste internationale projecten en producten. Hierbij krijgen ze graag steun en roepen daarom op om jouw beste ontwerp voor
1 juli a.s. in te zenden. Procedure De competitie is enkel voor deelnemers die voor de award zijn geselecteerd door de Duitse Raad voor Vormgeving, één van de stichting's leden of het Ministerie van Economische Zaken van een Duitse deelstaat. Evaluatie criteria De producten en prestaties moeten uitblinken in hun eigenschappen met betrekking tot de volgende aspecten:
- Overall concept
- Design quality
- Brand value andbranding
- Brand fit
- Independence
- Degree of innovativeness
- Aesthetics
- Product graphics and semantics
- User-friendliness
- Functionality and operability
- Practical value
- Sustainability
- Ecological quality
- Profitability
- Accessibility
- Symbolic and emotional content
- Durability
- Technical quality
- Technical function
- Manufacturing techniques and quality
- Excellent Communications Design
- Excellent Product Design
- Universal Design