Retailution

Op Retailution sluiten Kennsicentrum Creating 010 en Hogeschool Rotterdam het project Retailinnovatie in Rotterdam af én in samenwerking met het Retail Innovation Platform wordt de landelijke Retail Innovatie Agenda gepresenteerd.

Retailution biedt een driedaags programma met een expositie met retail-prototypes van studenten van Hogeschool Rotterdam; een (net)werkbijeenkomst met workshops voor Rotterdamse retailers en een symposium, gericht op kennisontwikkeling en -uitwisseling tussen twaalf hogescholen, brancheorganisaties en de retailsector.

In Retailinnovatie in Rotterdam hebben onderzoekers, studenten en docenten van Hogeschool Rotterdam samen met Rotterdamse retailers en retail-stakeholders twee jaar onderzoek gedaan naar toekomstbestendige midden- en kleinbedrijven in een binnenstad waar veel te beleven is. De resultaten van dit onderzoek zijn verwerkt in een workshopprogramma voor Rotterdamse retailers die meteen zelf met nieuwe kennis en inzichten aan de slag willen:

Programma Werkbijeenkomst voor Rotterdamse retailers
dinsdag 29 mei van 17.30 - 21.00 uur
17.30 uur | Ontvangst met lichte maaltijd in het World Trade Center Rotterdam
18.00 uur | Maarten Struijvenberg, wethouder Werkgelegenheid en Economie, opent de avond in samenspraak met Paul Rutten (Kenniscentrum Creating 010)
18.15 uur | Flits-inspiratiepresentaties van studenten
18.30 uur | Terug- en vooruitblik Retailinnovatie in Rotterdam
18.45 uur | Keuze uit 6 workshops:

  1. Haal meer uit Instagram
  2. Met een goed verhaal
  3. Begrijpen en verleiden met data science
  4. Radical Retail Formats
  5. Toonaangevende Trends voor 10 jaar
  6. Retailers als Social Influencers

20.15 uur | Netwerkborrel op de expositie


Daarnaast vindt op woensdag 30 mei het symposium Retailution plaats. Hier lopend en komend onderzoek naar retailinnovatie gepresenteerd dat uitnodigt tot kennisontwikkeling, kennisdeling en netwerken. Het ochtendprogramma zoomt in op de onderzoeksresultaten van Retailinnovatie in Rotterdam. Studenten ontwikkelden veertien verrassende ontwerpen voor retail in steden welke aan u worden gepresenteerd op de expositie tijdens Retailution. ’s Middags geven hogescholen en kennisinstellingen die verbonden zijn aan het Retail Innovation Platform een kijkje in de keuken van inspirerende onderzoeken op het gebied van retailinnovatie. Ook zal de gezamenlijke onderzoeksagenda van het Retail Innovation Platform worden gepresenteerd om duidelijk te maken wat zij voor de retailsector kunnen betekenen.

Programma Symposium
woensdag 30 mei van 09.00- 21.00 uur
09.30 uur | Woord van Welkom - Paul Rutten (Kenniscentrum Creating 010) en Dominique van Elsacker (Urban Department Store Rotterdam)
09.45 uur | Retailinnovatie flitspresentaties van studenten van Hogeschool Rotterdam
10.00 uur | Visie op Retailinnovatie - Paul Rutten
10.45 uur | Pauze
11.15 uur | Keuzeprogramma Blok 1:
#1 | Nieuwe visies op social influencer marketing en ‘spaces of consumption’
#2 | Trends in retail en retail in de context van binnenstadsbeleving
12.15 uur | Lunch to go: breng een bezoek aan de expositie of aan installaties bij Rotterdamse retailers op locatie
14.00 uur | Landelijke onderzoeksagenda Retail Innovation Platform - Jesse Weltevreden
14.30 uur | Keuzeprogramma Blok 2:
#3 | Toekomstbestendige winkelgebieden: samenwerking tussen retailers en stakeholder (Hanze Hogeschool, Fontys Hogescholen, Hogeschool Rotterdam)
#4 | Consumentengedrag en -beleving: wat vragen ze voor nieuwe skills (De Haagse Hogeschool, Technische Universiteit Eindhoven, NTHV Breda)
#5 | Digitalisering en datagebruik in de retailsector (TMO Fashion Business School, Hogeschool van Amsterdam)
#6 | Store of the Future: technologie en design (Hogeschool van Amsterdam, TMO Fashion Business School, Haagse Hogeschool)
15.30 uur | Pauze
16.00 uur | Feedback & discussie
16.30 uur | Gastspreker uit de retailbranche
17.00 uur | Netwerkborrel


Meld je gratis aan voor één of beide programma’s. Wees snel, want vol is vol! Inschrijven doe je via deze link.

Tags: