-
Daarom heeft de creatieve industrie een belangrijke rol in de aanpak van maatschappelijke vraagstukken.
De interventies die zij ontwikkelt zorgen voor breedgedragen en betekenisvolle oplossingen.
Lees meer >
-
De werkwijze van creatieve professionals kenmerkt zich door:
- De mens centraal stellen.
- Nieuwe werelden en visies ontwikkelen en verbeelden
- Uiteenlopende belangen en disciplines integreren
- Breed gedragen innovaties aansturen
- Creativiteit methodologisch inzetten
Lees meer >
-
Valorisatie en Marktcreatie
Valorisatie, of het naar de markt brengen van nieuwe technologie en kennis, is een impliciet onderdeel van de dagelijkse bezigheden van creatieve professionals die kennisgedreven werken.
De valorisatie hangt samen met marktcreatie, waarbij de behoefte aan de vraagzijde leidt tot nieuwe kennisvragen. En omdat het centraal stellen van de vraag vanuit mens en maatschappij in het hart zit van de creatieve industrie, wordt er altijd naar de vraagzijde geluisterd.
Lees meer >