24 uur per week | freelance/detachering

Gezocht: marketing- en communicatieprofessional

Ben jij een ervaren en zelfstandige marketing- en communicatieprofessional die zich graag inzet op het snijvlak van onderzoek, innovatie en creatieve industrie? Werk je graag in een klein team van zelfstandig opererende professionals?

CLICKNL is op zoek naar een ervaren en ondernemende marketing- en communicatieprofessional die zowel strategisch als uitvoerend sterk is. Als onderdeel van het team ben je verantwoordelijk voor en werk je aan alle mogelijke aspecten van onze digitale communicatie: CLICKNL positioneren bij onze doelgroepen, doorontwikkelen van onze kanalen, content ontwikkelen en verspreiden en programma’s communicatief ondersteunen.

Over CLICKNL
CLICKNL richt zich op het ontwikkelen, ontsluiten en toepassen van kennis van en voor de creatieve industrie. We stellen samen met creatieve professionals en onderzoekers de Kennis- en Innovatieagenda (KIA) voor de creatieve industrie op. We bouwen aan programma’s en projecten rondom (maatschappelijke) opgaven waarin de creatieve industrie een belangrijke rol speelt. We delen informatie over de ondersteuning van onderzoek en innovatie en geven inspirerende voorbeelden van projecten. We brengen partijen bij elkaar en ontsluiten kennis en ervaring.

CLICKNL is een organisatie zonder kantoor en is samengesteld uit ondernemende freelance collega’s. Je werkt vanuit je eigen werkruimte.

Wat ga je doen?
Jij bent dé communicatieprofessional binnen ons team. Je communiceert over relevante onderwerpen over onderzoek en innovatie in de creatieve industrie; of het nu over kansen in calls en regelingen gaat, over evenementen, inspirerende cases of mogelijkheden om deel te nemen aan programma’s.

  • Strategie: je werkt aan drie hoofddoelen: het vergroten van zichtbaarheid en naamsbekendheid van CLICKNL, het bevorderen van kennisdeling en groei van de (online) community. Je monitort dat en rapporteert hierover aan het team en het bestuur.
  • Uitvoering: je benadert de doelgroepen en stakeholders strategisch via diverse kanalen (web, nieuwsbrief en social media) met consistente, heldere en aansprekende boodschappen. Je zorgt voor een consistente CLICKNL tone of voice, branding en huisstijl op onze en externe kanalen. Je draagt bij aan de positionering van de topsector creatieve industrie in het beleid van departementen en sectororganisaties.
  • Middelen: je zet de juiste communicatiemiddelen in voor de verschillende doelgroepen. We werken met een netwerk van communicatieprofessionals (ontwerper, webdeveloper, vertaler) die jij aanstuurt, brieft en opdrachten verstrekt.
  • Projectondersteuning: je ontwikkelt en voert voor onze projecten de communicatie uit, zoals voor het DRIVE Festival, de KEM-Agenda, GoCI en andere campagnes rond kennis & innovatie in de creatieve industrie.

Wat wij vragen

  • Een strategische én hands-on communicatieprofessional
  • Minimaal drie jaar relevante werkervaring en een relevant opleidings- en werkniveau
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Kennis van de creatieve industrie, onderzoek en/of innovatie
  • Ervaring met het aansturen van externe partijen en toeleveranciers
  • Ervaring met Perfectview (CRM), Contentful (CMS) en Mailchimp (nieuwsbrief)
  • Resultaatgericht en organisatorisch vaardig
  • Zelfstandig, flexibel, coöperatief en proactief
  • Flexibel bereikbaar, bij voorkeur 4 dagen per week
  • Met een eigen werkplek en apparatuur

Wat wij bieden

  • Een uitdagende rol in een dynamisch (klein) team en (grote) sector,
  • voor 24 uur per week, tegen een passend uurtarief
  • Een afwisselende rol met veel verantwoordelijkheid en vrijheid,
  • in een goede en informele werksfeer

Enthousiast?
We ontvangen graag je reactie met:

  • Je cv,
  • Jouw motivatie,
  • Een aansprekend overzicht van door jou gerealiseerde resultaten.

Reacties kunnen tot en met 10 januari 2022 per mail gericht worden aan onze officemanager Inge via info@clicknl.nl. Voor meer informatie over de inhoud van deze rol kun je contact opnemen met Ella of Hiske via communicatie@clicknl.nl.
De intentie is de opdracht per 1 februari 2022 te verlenen. Gesprekken vinden plaats in januari.

Tags: