Een Nederlandse delegatie van twaalf digitale media-, en muziekbedrijven, waaronder MediaMonks, Spinnin’Records en Gigstarter, gaan gezamenlijk als
Creative Holland naar de NEXT Conferentie om daar de kracht van de Nederlandse creatieve industrie te tonen. Nederland is het focus land van het Reeperbahn Festival en NEXT Conference die 22 en 23 september gelijktijdig plaatsvinden in Hamburg. Dit zie je terug in Nederlandse keynote speakers en showcases, een Dutch Digital Impact sessie die geheel in het teken staat van Nederlandse bedrijven, matchmaking en een Nederlandse borrel als afsluiting van het event. NEXT is een congres dat op 22 en 23 september plaatsvindt in Hamburg en draait om digitale ontwikkelingen. Deelnemers zijn met name professionals die bij grote merken verantwoordelijk zijn voor de digitale strategie. Tijdens NEXT krijgen zij een kwalitatief hoogstaand programma aangeboden met presentaties over onder andere Behaviour Analysis, Product Design, Platforms en Artificial Intelligence. Naast presentaties van o.a. Google, Facebook en Audi worden er ook diverse workshops georganiseerd. Voor Nederlandse bedrijven die geïnteresseerd zijn om als bezoeker deel te nemen aan NEXT is er een korting van €100 euro beschikbaar op hun tickets via
deze link.
Creative Holland zet Nederland op de kaart tijdens NEXT NEXT is de plek bij uitstek om Nederland neer te zetten als land met een sterke digitale en creatieve industrie. Daarom gaan twaalf bedrijven onder coördinatie van iMMovator naar NEXT om de Nederlandse creatieve industrie in de spotlight te zetten. De volgende bedrijven maken onderdeel uit van de delegatie:


  • MediaMonks – creatief, digital productiebureau, pionier op gebied van Virtual Reality

  • Info.nl – full service agency voor digitale platforms

  • Spinnin’ Records – ‘s werelds grootste dance record label met 15 miljoen online volgers

  • 3DUniversum - maakt 3Dscanning makkelijk

  • Chordify - gratis online muziek dienst die muziek vertaalt naar akkoorden

  • Gigstarter –marktplaats voor het boeken van livemuziek

  • Fuga – manage, distribueer en promoot je muziek

  • Veejays.com – design en productie van visuals voor club nights, festivals en fashion shows

  • Dropstuff – design studio gespecialiseerd in publieke schermen en virtual reality

  • Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid – het media archief van Nederland

  • Robert Overweg – Nederlandse VR-expert en ondernemer

Vanuit de delegatie worden een aantal presentaties verzorgt tijdens het plenaire NEXT-programma. Nederlandse ondernemer en VR-expert Robert Overweg zal een keynote presentatie verzorgen over chatbots en Virtual Reality. Daarnaast verzorgen 3DUniversum en Dropstuff spraakmakende demonstraties tijdens het hoofdprogramma. 3DUniversum laat 3DU zien, waarmee je real-time 3D kunt scannen, een game changer op het gebied van retail, zorg en makelaardij. Dropstuff toont haar Big-Art ride waarbij spelers uit verschillende steden real-time tegen elkaar strijden in een VR-game.
Dutch Digital Impact Daarnaast wordt er op vrijdag 23 september een sessie georganiseerd die geheel in het teken staat van
Dutch Digital Impact. Nederlandse bedrijven die vooroplopen in de muziek en digitale industrie delen hun visie en spraakmakende projecten. Hoe helpen Nederlandse bedrijven grote merken om nieuwe technologie in te zetten? Hoe kunnen merken profiteren van de diensten die de Nederlandse bedrijven aanbieden? MediaMonks, Spinnin’Records, Gigstarter, Fuga, Veejays.com, Chordify, Info.nl, Beeld en Geluid, Dropstuff en 3Duniversum delen hun ervaringen. Naast presentaties van spraakmakende projecten vindt er ook een demosessie plaats met matchmaking. Tenslotte wordt NEXT afgesloten met een borrel die aangeboden wordt door Creative Holland.
Creative Holland bij het Reeperbahn Festival Naast de focus op Creative Holland op de NEXT Conferentie, is Nederland ook focusland op het Reeperbahn Festival dat gelijktijdig in Hamburg plaatsvindt. Dit betekent onder meer dat veel Nederlandse artiesten optreden op het Reeperbahn Festival en dat er veel Nederlandse bedrijven uit de muziekindustrie aanwezig zijn. De twee delegaties trekken nauw samen op.