Domein

Mobility

Jezelf vervoeren en vervoerd worden – mobiliteit is van groot belang. Niet alleen voor personen, maar ook voor goederen. Denk aan fietsers, autochauffeurs en treinreizigers, maar ook aan wandelverkeer in een stad of op een evenement. Stuk voor stuk vormen van mobiliteit die elk hun eigen regels en uitdagingen bezitten. Hoe kom je van punt A naar punt B, op een zo min mogelijk disruptieve manier? En hoe zorg je ervoor dat dat op het tijdstip gebeurt waarop jij dat wil, en dat je aankomt wanneer je wil? En wie of wat bepaalt nu eigenlijk hoe mensen zich in een massa bewegen?

De creatieve industrie kan op verschillende manieren helpen om te innoveren. Denk bijvoorbeeld aan het vinden van efficiëntere manieren van vervoer, of aan het integreren van de mobiliteit in het landschap op een manier waarop de natuur nog vrij baan heeft. En op een level van psychologie en communicatie: hoe zorg je ervoor dat de mensenstroom zo efficiënt mogelijk door Schiphol loopt, waardoor rijen minder lang zijn en humeuren beter?